söndag 17 januari 2010

Otur

Alltså vi måste vara otursförföljda.
Jag berättade ju att Zeke hade slagit av en klo i trappan.
Trodde inte det skulle vara så mycket mer med det.
Han visade inte smärta osv.
Men igår så började han ju självklart att halta.
Så vi for iväg till djursjukhuset och det visade sig att tån blivit inflammerad.
Vi fick medicin utskriven och nu försöker vi bara se till så att han inte slickar på såret.

Så långt så fungerar allt.
Men inatt vaknar jag av att min älskling inte ligger jämte mig i sängen längre.
Går upp och hittar honom i soffan.
Då visar det sig att han har fått maginfluensa, typ vinterkräksjukan.
Han har kräkts flera gånger inatt och nu på morgonen.
Tycker så synd om honom :(
Hoppas bara att det går över snabbt och att jag slipper bli smittad.

Så det blir inte så mycket tid vid bloggen.
Jag har sjuklingar att ta hand om.

Ciao !

1 kommentar:

Modernism sa...

Ursh vinterkräksjuka lät inte så trevligt :/ Hoppas att smittan inte sprider sig bara.
Otto sa att Zeke mådde lite bättre i tassen iaf och det är bra :)