tisdag 15 juni 2010

20100615

Idag har varit en rolig och positiv dag :)
Det började med ett besök ifrån mormor och mamma här hemma.
Ingen av dom har ju sett hur fint vi har fått det här hemma innan så det var roligt att få visa det.
Vi fikade lite och promenerade en runda med vovvarna.
Var väldigt trevligt.

Direkt när de hade åkt hem så plingade det till i telefonen och det var emeluskan.
Hon ville att jag skulle åka in till stan och shoppa lite med henne.
Snäll som jag är så hoppade jag in i bilen och så blev det en runda i stan ändå.
Jag skulle ju till arbetsförmedlingen vid kvart över tre så det passade ganska bra med tiden.
På arbetsförmedlingen blev det att skriva in sig i ännu en "jobb garanti" eller vad det heter.
Min nya handledare gav ett bra intryck och det känns faktiskt som man skulle kunna få lite hjälp med att hitta jobb.
Vi pratade även mycket om praktikplatser m.m så det kändes väldigt bra.

Sedan när jag kom hem och precis satt mig ner i soffan så ringer mobilen igen.
Då är det en trevlig kvinna i luren som undrar ifall jag skulle vara intresserad av en praktikplats som vaktmästare.
Så imorgon ska jag dit och träffa henne plus de som jag ska "jobba" med om jag får platsen.
Det är ju tyvärr inga pengar, men det är såååå mycket bättre än att bara sitta hemma.
Och erfarenhet kan man inte få för mycket av :)
Så jag kommer med besked imorgon om hur mötet gick..

Nu ska jag chilla i soffan och titta på repriserna av ullared på femman.
Ciao !

Inga kommentarer: