torsdag 23 september 2010

Mumsig middag

Älsklingen och jag har precis mumsat i oss en otroligt god middag :)
Vi gjorde fläskfilé lindad i bacon, smaksatt med senap och grillkrydda.
En ny knorr på en gammal favorit.

Nu sitter jag och tittar på "Losing it with Jillian" som går på 5:an.
Har sett det på torsdagarna några veckor nu och jag tycker det är rätt roligt faktiskt.
Hela familjer som får en ny nyttig livsstil och tränar tillsammans.
I många familjer skulle nog hjälpa mycket att hela familjen tar sig an utmaningen att träna tillsammans och leva mer hälsosamt.
Det är något som jag kommer sträva efter när jag får barn, att få hela familjen att motionera tillsammans och äta bra.

På tal om mat och hälsa så ska jag och älsklingen börja på en diet nästa vecka.
Vi ska prova LCHF dieten.
När man äter mycket fett och utesluter socker & kolhydrater.
Min underbara vän emelie tipsade mig om den och det har funkat jätte bra för henne.
Så nu får vi se hur det går :)
Ska hålla er uppdaterade.

Inga kommentarer: